onsdag 14 september 2011

Egna prickar och nya

Dagen i korthet har inneburit besök på röntgen för att göra skiktröntgen som ska ligga till grund för strålningen och till det hör även en del förberedande saker.

Tre tatueringsprickar skulle dit men turligt nog så hade jag en födelsemärkes prick på magen som precis låg på markeringen från röntgen apparaten och som de valde att använda. Den blev dock fotad och dokumenterad i journalen för att man inte skulle ta nån annan prick av misstag (har en hel del födelsemärke).

Så, det blev två nya som för alltid kommer att bli kvar på min kropp.

Första strålningsdag blir den 29 september vilket innebär att jag är klar ett par dagar in i november.

Då har jag ett slutmålsdatum för det tredje steget. Check !!
(andra steget är ju Herceptinet som jag vetat upphör andra veckan in i Juli 2012)

I övrigt har dagen gått åt till att handla diverse prylar till ena toaletten som jag börjat renovera allt efter ork. Imorgon börjar jag lägga mosaiken på golvet och turligt nog har jag lånat en visp till borrmaskinen så jag slipper handvispa fixen. Längtar tills att den är klar...

Silver, krom, vitt och rosa är färgskalan.

Och.....när vi talar om rosa (som är en älsklingsfärg) så har jag köpt den rosa ryamattan jag kikat på i flera månader, till halva priset så det gick inte att gå förbi den denna gång. Och nu tror ni säkert att jag är en knepig person men jag har faktiskt ryamattor i köket !

Me like very very mucho....

Och det som inte varit bra är att en nagel på foten börja släppa. Jag har inte haft några bekymmer med det alls under hela tiden men nu har tydligen en stortå nagel bestämt sig för att segla iväg.

Thats all folks.

Bra dag

Regnig dag

Wordfeud dag....:) (en bra app det )

Och jag mår nästan så bra man kan förvänta sig !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar