söndag 13 november 2011

De senaste dagarna

Jag hade ju ett litet projekt.

I alla fall så kändes det inte så stort innan jag drog igång det men det är lite typiskt mig, jag gör en bild av hur och vad jag ska göra och sen när jag sitter med det så svär jag fula ramsor en tredjedel av tiden och sedan gör jag resten på rent tjur och sitter där sedan med klart resultat och känner mig supernöjd.
Lovade mig själv att aldrig göra om det
men, jag tror jag har glömt det redan och vill nu ge mig i kast med stolarna i köket
Mitt projekt denna gång var att klä om min sänggavel och knappa den. 

Den lilla damen nere på stan som klätt knapparna i samma tyg som gaveln skulle vara hade gjort ett fint jobb och med iver gav jag mig på gaveln, måttade ut var varje knapp skulle sitta på bakstycket av gaveln och borrade hålen, klädde den och så tog knappandet vid. 

Efter fyra st hade jag slut på svordomar och hade då 14 kvar att få dit.

Men som sagt, med lite tjur kommer man långt och efter en dags arbete under fredagen så var den klar vid hav tio på kvällen.

På lördagen körde jag till landet för att hämta upp ett par saker och passade då på att träffa blogg Karin (Allt flyter) som var i närheten för att hälsa på syskon och fira farsdag. Så vi tillbringade någon timme tillsammans och tog en fika, riktigt trevligt och roligt att träffa henne. Nästa gång får det bli i Göteborg.

Idag söndag så har jag hämtat upp min dotter på flyget som kommit hem från Oslo.I en hel vecka får jag behålla henne hemma innan hon på söndagen åker vidare till Thailand och sitt älskade Phi Phi och vi syns väl någon gång igen i maj då hon kommer hem igen. 
Och i morgon är det Herceptin dags igen. 
Men nu är det ju bara det som snurrar på eftersom strålningen är avslutad och som tack för det så fick all personal mumsa på min specialbeställda tårta, tyckte faktiskt det blev en fin tutte, och förhoppningsvis var den god.

I övrigt är strålskadan under kontroll även om den fortfarande är under förband, tror att den blir något mindre för var dag men ska besöka bröstsköterskan i morgon för att få en uppsättning nya kompresser och då får de väl kika på den igen. Kommer att få ett busfult ärr i alla fall så spåren efter den här resan kommer nog att stanna kvar på min kropp...

Men håret växer i alla fall och om ett par, tre cm ska det färgas och här hemma har vi röstat för ljust, mot blont faktiskt. Få se hur jag ställer mig till det då det är dags, är ju faktiskt naturligt mörkt men har tidigare haft kort ljust hår (för en herrans massa år sen) och trivdes jättebra med det. 

Tror dock det dröjer ett par månader dit, siktar på mitten av jan, i alla fall innan min New York tripp i början av feb.

4 kommentarer:

  1. Härligt att håret fortsätter att växa:-) Å vilken superfin (å säkert lika god) tårta! Fortsätta kämpa m strålningssåret. Hade själv besvär m att få det att läka, men det läkte snabbare när jag badade i badkaret m havssalt två ggr/dag. Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Uj vilken tårta !
    tack för senast, det blev ju lite hastigt men fantastiskt att vi fick ihop en träff ! Hoppas vi kan få till nåt i Göteborg i december.
    Jag kan intyga att Helens hår är jättefint - tjockt och härligt.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Lotta, de två senaste dagarna har det börjat se bättre ut så det går mot rätt håll...men tack för tipset.

    SvaraRadera
  4. Karin, ja vi får hoppas på att det går att fixa ihop något framöver. Hoppas du kom hem som planerat, det var skoj att ses, kram kram

    SvaraRadera