tisdag 8 november 2011

Idag

Nu ska ni få höra !

I två timmar var jag idag ute bland folk......UTAN mössa !!!

Igår då jag träffade älskade bröstsyrra Britt som plåstrade om min strålskada så sa hon :

Men människa, ta av dig mössan, du är ju hur fin som helst i håret !
(och så ruffsade hon om i det)


Så idag gjorde jag det.


Och jag var bla på IKEA och betalade min säng och beställde hemkörning och jag var på bageriet och beställde en tårta i form av ett bröst tills i morgon då strålpersonalen ska få den för de har verkligen varit hur gulliga som helst. Och ingen, och då menar jag ingen, tittade konstigt på mig!


Men fattar ni hur STORT det är att för första gången sedan maj vara ute bland folk och inte ha halsduk eller någon annan huvudbonad på huvudet. Det är megastort och jag är superlycklig över att jag vågade och faktiskt...håret ser inte alls dumt ut, mörkt, tätt och helt rakt med snedlugg, typ 3 cm.

Nästan så man vill göra ett tjolahoppsanskutt !

6 kommentarer:

  1. Ja, jag förstår precis hur stort det var att gå ut "barhuvad"! Härligt att du vågade :-). Jag är inte där än, men min sjukgymnast lobbar hårt på mig för att jag ska våga. Men för min del lär det dröja flera månader till, jag är inte ens nära att gå i dina fotspår än. Men en vacker dag så!

    Kram från Helena

    SvaraRadera
  2. Jösses vad härligt !! Ta du flera skutt, det hade jag gjort - så fantastiskt skönt att vara en normal människa med hår igen !

    Själv kikar jag 2 gånger om dagen utifall om håret har växt ut igen så jag kan skippa den skabbiga peruken men nej.. får vänta ett tag till..

    HURRA HURRA HURRA !!

    SvaraRadera
  3. Till er alla, ja det är stort och det är otroligt skönt att gå utan nåt och när det väl började växa så växer det med en rasande fart, tycker i alla fall jag....om man nu jämför med hur man sett ut de sista månaderna...

    SvaraRadera
  4. Jaaaa skuttta!! Det ÄR stort och ett steg i rätt riktning!!!

    Kram o grattis!

    SvaraRadera
  5. Jag skuttar o skuttar... Hur går det för dig med hårväxten?

    SvaraRadera