onsdag 18 maj 2011

En liter energi

Imorse klockan nio var jag på plats på sjukhuset.

Igen..


Sommarbak på landet, alltid ute i det fria, på mormors gamla bakbord
och i vedeldad ugn

17 före i kön på lab för  provtagning men konstigt nog gick det undan och innan jag hann blinka hade de fått sina prover igen och av någon anledning så skjuter mina vita i höjden så det visslar om det. Ligger snart på gränsen till övre gräns men sänkan hade i alal fall gått ner  och de är inte direkt oroliga men de vill hålla koll på mig.

Orken var densamma som i måndags, och av den anledningen pyttsade de på mig en liter glucos till som fick droppa in under en timme. Utgifterna har alltså varit större än inkomsterna och även om jag inte springer lika ofta på toaletten så får jag ändå inte i mig mycket. Varje gång jag tar något att dricka eller tugga på så får jag ett sjukt magknip och viker mig dubbel..


Segkakor

Just nu har den förlamande tröttheten fått fäste och jag kommer säkert att knoppa in när som helst. och imorgon ska bilen packas och efter lunch åker dotter och jag till landet och ansluter till andra familjemedlemmar och på fredag är det begravning. Hoppas därför att dagens extra slurk kan ge mig lite uppåt time under nåt dygn eller två.

Förmodligen är det min energibrist som gör att jag sedan några timmar tillbaka har ett lustigt fladder i bröstet, tycker att pulsen hoppar lite hit och dit och beter sig allmän underligt men jag tror att en god natts sömn ska räta till det mesta.

Så vänner, vad ni än tar er för i helgen, ha det gott....själv lämnar jag datorn hemma och lever mitt lilla internet liv genom iphonen i helgen...ska bara ta det lugnt och njuta av allt som händer ute i naturen nu i några dagar.

Lukta på våren


Ligga på loftet och lyssna på elden från nedervåningen

Bara vara

Och samla ny energi inför nästa batalj...

6 kommentarer:

  1. Ta väl hand om dig - och låt dig bli omhändertagen! En begravning är alltid jobbig, och kan vara riktigt jobbig för dig. På ett annat sätt. Tänker på dig och skickar styrka till dig! Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Ladda ordentligt med lantluft och grönska. Hoppas du ska må lite bättre efter överstånden begravning och med lugn och ro på landet...
    Lantkram, Karin

    SvaraRadera
  3. Se nu till att "bara vara",låta andra hjälpa dig,låta dig omslutas av andras omsorger om dig.Njut av naturen och lantluften.
    Många hälsningar,
    Marie-Louise

    SvaraRadera
  4. Segkakor! Jag antar att varje landskapsdel har sitt eget recept. Vilken tur du har som har tillgång till ett sånt underbart ställe. Du behöver vila och ro i själen. Ljudet av sprakande eld är lugnande.

    SvaraRadera
  5. Det ser helt underbart ut!
    Bra medicin det där att kunna åka ut och njuta av naturen.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tack alla för hälsningar och kommentarer. Jag har levt i stilla ro i fyra dagar. Även begravningen blev fin och lugn och vädret var strålande. Morbror Johan fick en fin dag att begravas på....

    SvaraRadera