tisdag 11 oktober 2011

Det växer

11 Oktober 2011
Kolla in liksom...

Det växer hår på HELA huvudet !

För er som aldrig behövt befinna er i cancersoppan kan jag berätta att det här är ren glädje och en massa kärlek till hår var gång man går förbi en spegeln eller stryker en hand över huvudet.

Och man känner...

Och man upptäcker att livet faktiskt återvänt, livet som bla består av hysterisk lycka över att börja se normal ut med hår på huvudet.

Ännu lite mjukt och lite fjunigt men det täcker hela huvudet.

Jädrars vad jag älskar mina strån nu, även de grå som av någon anledning söker sig upp bland de mörka.

Tjohoo....

Tänk att den här dagen faktisk kom.

Jag är lycklig

8 kommentarer:

  1. ÅÅ så hairligt !!
    Förstår att du går och klappar på sötnosarna, må de växa på !
    Stor kram !

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det härligt när de första stråna börjar titta fram. Nu, fyra månader efter sista cytostatikabehandlingen har jag en konstig kort spretig vitgrå kalufs. Känner inte igen mig själv :)men det gör ingenting. Håret växer !!
    Dax för ett besök hos frissan.
    Kram
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Åh vad jag är glad för din skull! Härligt!
    Vad jag har hört så blir det nya håret bättre och starkare.
    Kram. Tali

    SvaraRadera
  4. Tjoho vad det växer på dig!:-) Härligt!!! Jag ligger ju några månader före dig och mitt är nu typ 4 cm. Dom sista två månaderna så tycker jag att det blir inte längre, däremot väldigt mkt tjockare! Känns som värsta pälsmössan å svårt att få fason på. Men det känns verkligen som ett lyxproblem i dagsläget:-) Hoppas det funkar fortsatt bra m strålningen för dig! Kraam Lotta

    SvaraRadera
  5. Karin, ja de blir väl omhändertagna :), men man vill ju att de ska växa dubbelt så snabbt nu, man blir lite otålig. Hoppas det går bra för dig nu på dagarna.. Kram kram

    Birgitta, man blir glad oavsett vad det är för frisyr för man vet att kroppen funkar som den ska vilket är otroligt härligt. Kram

    Tali, jag har också hört det men det återstår att se. Mitt hår har alltid varit tjockt och starkt så det kanske blir likadant. Kram

    Lotta, 4 cm...ja det blir en cm per månad då ungefär vilket säkert är normal men man vill ju så gärna att det ska bli nåt "riktigt" på en gång. Men jag har hört att de flesta klipper sig efter ca 4-5 månader för att forma till det då det växer lika mycket på alla bredder liksom, därav pälsmössan :). Men som du så klokt skriver, lyxproblem. Kram

    SvaraRadera
  6. Härligt när håret kommer tillbaka. Jag fick mörkt, lockigt hår. Fantastiskt! Lockarna höll i sig i två år sen raknade det.

    SvaraRadera
  7. Helén, vi har exakt likadan frisyr nu :-). Mitt täcker också hela huvudet, är fjunigt och bäbismjukt och ungefär två centimeter långt. Tidigare hade jag jättekraftiga hårstrån, så det är en stor förändring. Men strunt samma, bara det växer - och det gör det. Fast sablar, vad otålig jag är. Vill att det ska växa minst dubbelt så fort mot vad det gör så att det kan bli en frisyr och helst bli axellångt på några månader ;-). Men men, tålamod är en dygd. Ha en fin hösthelg!

    Kram från Helena

    SvaraRadera
  8. Även om man lärt sig mycket under den här resan så har jag inte lärt mig att få mer tålamod för vissa saker. jag vill också att håret ska växa snabbt som attan men inser att jag har inget val annat än att vänta. Men tycker jag ser skillnad från dag till dag ändå...

    Kram kram

    SvaraRadera