måndag 25 april 2011

Port a cath

Så har jag då fått en tid för min infart.
På onsdag morgon klockan åtta ska jag infinna mig på dagkirurgin för inläggning av min venport och det känns så himla bra. Är sjukt lycklig över en sak som jag egentligen borde avsky i det här läget men är trots allt lycklig över att jag fick bestämma själv ang detta. Ville ju för allt i världen inte ha någon picc line som skulle pysslas om en hel sommar och höst och som jag inte skulle kunna få bada med.

Jag som älskar att simma i ån på landet och tar varje tillfälle i akt, ibland flera ggr om dagen om vädret tillåter. Så...nu får jag göra det denns somamr med mitt uppi allt elände.


Man gläds åt det lilla...

Påsken har i alla fall varit helt underbar, vädret, att Malin är hemma, solen på baksidan huset som man kunant nyttja tills långt in på kvällen, maten och sällskapet i stort. Har hunnit med att pyssla en hel del ute och nya dynor till trägruppen som skulle stå mellan syrenen och gamla äppelträdet med sina stora grenar som bildade tak införskaffades men sedan upptäckte jag att jag hade myrinvasion precis där så innan detta saneras fick jag snällt flytta på mina möbler.

Nästa vecka ska trädäcket börja byggas och det är jag också ganska glad för. 4 x 6 meter, stort paviljontak och fri yta för solstolar. Måste vara klart tills födelsedagskalas gånger två ska firas. Mitt (1,a maj) och Malins (3,dje maj)

Har dock legat lågt med det datumet för helt plötsligt så får man inrätta hela sitt liv utifrån en diagnos och allt vad den innebär så det blir svårt att säga en bestämd dag innan jag vet min första behandling. Men den torde bli innan den 10 maj så det vore ju nice om allt kunde ske innan dess för jag vill dricka lite vin och vara fin... Sen känns det ju liksom som lite kört eftersom jag inte har en aning om hur jag kommer att må.

Idag ska i alla fall växthuset rensas ut och piffas till, plattorna utanför ska lyftas upp och skuras ren och läggas dit på nytt och täckbark ska dit på marken vid ingången. Diverse plantering blir det också.
Känns som om tiden börjar rinna ifrån mig nu för jag vill nog inte vara och rycka i en massa torrgräs och smuts då jag väl fått min port pga infektionsrisken. Skulle ju vara jäkligt snopet om man drog på sig sorkpest eller nåt annat onödigt.

Just nu känns livet ganska gott

Känner mig frisk

Livet är duktig på att lura en, för facit på något helt annat finns på ett sjukhus nära mig.

2 kommentarer:

  1. Ta vara på känslan att du känner dig frisk, det är så underbart att känna sig frisk, det är nu mera påtagligt härligt än det någonsin varit i mitt liv. Skönt att läsa att du faktiskt mår bra just nu! Skönt att det är på G med porten! Tummen upp för att bada :) Det är det första jag ska göra efter torsdag, BADA, åt helvete med PICCén! Nu ska den BORT :D KRAM!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Härligt Ida, du är vid målsnöret nu och jag kan bara ana hur mycket som snurrar i huvudet på dig och som du ska ta tag i....
    Jag är väl i mål runt augusti 2012 då jag får min sista Herceptindos...uppmuntrande va??
    Sen är det iof strålningen så helt klar är jag väl inte innan oktober kanske, och sen tabletterna då men de räknar jag inte just nu...

    Köp nu nåt skönt badskum och ligg läääänge i badet när det väl är dags. Det är du värd.
    Kram kram

    SvaraRadera