söndag 10 april 2011

Tid för besked

Har haft en fin fin helg, ingen ångest, ingen smärta, inga allvarliga funderingar och ingen feber.
Har bara mått superbra rakt igenom vilket faktiskt är en känsla jag inte känt de senaste två månaderna och energin har legat på topp vilket resulterat i att jag genomfört en massa utomhus.

Så hurra hurra för bra dagar....

På onsdag börjar jag jobba igen och jag har verkligen känt att jag behövt dessa 3 veckors sjukskrivning och just nu känns det som om jobbet gärna fick vänta på mig en vecka till.

Och på torsdag klockan 14 så får jag mitt slutliga besked om tumörtyp samt grad och jag håller alla tummar jag har för att det ska bli ett besked som innebär att jag slipper cytostatika, men.....om det nu behövs så kommer jag självklart att kämpa mig igenom samtliga behandlingar och den största trösten om det nu ska bli så är att jag faktiskt kommer att ha hela min familj omkring mig under hela sommaren eftersom vi alla är på landet, mamma, syrran o hennes man,systerson, systerdottern med familj och förmodligen delvis dottern beroende på hennes jobbsituation. Så de får sköta markservicen och ta hand om mig i mina dåliga stunder och även om jag har eget hus så vet jag att jag bara behöver andas om det så skulle de bädda ner sig hos mig om det behövdes....

Men, nu vet jag ju inget om det ännu så fram till torsdag får jag leva i ovisshet....

Just nu är den stora funderingen: Undra hur många olästa mail som ligger i min inbox efter 3 veckors bortavaro?

4 kommentarer:

  1. Åh, visst är det härligt när ett lugn och bra dagar infinner sig?!

    Bra att du har så mycket familj omkring dig i sommar. Hur troligt är det att man inte behöver ta cytostatika tror du? Vilka händer det?! Jag själv var inställd på det även om jag inte visste. Mina fördomar sa mig att de flesta/alla som har cancer går igenom det. Men vad vet jag.

    Ha det gott på jobbet!

    SvaraRadera
  2. Tummen upp för bra dagar :) Jag hade faktiskt sluppit cytostatika och tom strålning om jag varit liiite äldre. Så det händer! Men det är ju en sjukdom med ca 40 olika vägar att ta, så man ska kanske ha lite tur här ;) Jag hade en "snäll" typ av de elaka typerna om man nu kan säga att det finns sådana. Jag hoppas att du får bra svar och du hade en "snällare" tumör än vad som kan ha funnits. Håller alla tummar!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej Helén
    Hoppas på det bästa av svar på torsdag....hoppas verkligen du slipper en extra behandling...oftast är det en extra säkerhetsåtgärd för att hålla cancern på behörigt avstånd och att aldrig mer återkomma....ser man det så, kanske det inte blir så jobbigt... om ifall att...
    Kram
    /K

    SvaraRadera
  4. Helena,
    jag har hela tiden fått höra att det är förste efter slutlig analys som det blir bestämt med cytostatika eller ej, det är därför jag fortfarande hoppas. Jag har ju haft turen att inte bli av med hela mitt bröst (även om det ser ut som en dåligt hyvlad ost just nu) och jag vet inte om det har betydelse för behandling. Men jag håller tummarna för att jag slipper.... Kram

    Ida, jag hoppas också på en snäll tumör, det finns ju några st att välja på så nåt gott borde man väl få ut från denna skit. Kramelikram

    Anonym, om det nu är så att det behövs så är det ju så och jag litar ju fullständigt på dem som tar det beslutet, allt annat vore ju korkat. Man får ladda sina batterier ordentlig innan..Kram kram

    SvaraRadera