tisdag 5 april 2011

Två veckor

Precis på dagen sedan jag opererade mig och idag är första dagen som jag mår oförskämt bra.
Ingen feber och full av energi.

Nästan ofattbart hur det kan vända.

Natten till måndag sov jag 10 timmar, och tog en tupplur på nytt vid 12 till klockan två då jag släpade mig upp för att hinna med att säga hejdå  till systerdotter med son innan de skulle flyga hemöver mot Göteborg efter en veckas besök här hos syster yster....

Var hur seg som helst, hade ont, feber och en grym trötthet som bara ville ta över.

Och idag har jag och syrran beskurit äppelträd och sidoskott från en stor gammal syren som växer mot stenmuren till gamla huset. Solen har lyst och jag har tvättat fyra maskiner och fått allt torrt och jag har krattat en hel slänt med tjockt gammalt gräs och gått 4,5 km.....

Sanslöst, vart kom den energin ifrån??

Fick även besked igår om att jag kommer att bli kallad till kirurgmottagningen för att få slutligt besked nästa vecka och på det stora hela må jag säga att allt gått otroligt snabbt.  Men det är en konstig känsla. Jag både vill och inte vill veta för när jag väl får besked då finns det liksom inga fler besked att få, jag kan inte förvänta mig ännu ett om det jag får då är dåligt, utan dåligt kommer liksom att förbli dåligt....

Men, bra kommer förhoppningsvis att fortsätta vara bra i all evighet !

Men, nåt är i alla fall inte bra just nu och det är min högerarm, den hänger med i ca en timme, sedan får jag försöka vila den ett tag innan jag kan fortsätta. Det är ganska ont i axel leden och den känns stel och inte som om den riktigt följer med. Gör min träning varje dag gånger flera men jag tycker inte att jag känner någon skillnad tycker däremot att den blir mer stel. Undrar just hur länge det ska sitta i...Jag försöker dock att ignorera det och låtsas som om det inte finns.

Nåväl, inatt ska det regna vilket betyder att snön får ge vika lite mer, idag har det ju tinat en hel del men vi har ju en del kvar ännu så mitt tips är att snön är helt borta inom två veckor. Just nu är det söderlägen, dvs min baksida som är mer eller mindre snöfri, typ ca 4 meter ut från husväggen. Alltid något.

2 kommentarer:

  1. Å så skönt at höra att du är bra igen! Det är bara att njuta av de stunderna när de kommer.

    Om det där med beskedet så tänker jag att visst kan det vara sämre besked och bättre besked men det största beskedet har du ju fått. Besked om att du hade cancer. Sen vilken typ det är. Ja, det är ändå cancer. Tänker jag. Men det är lätt att säga så här i efterhand. Jag var nervös inför återbesöket. Det var jag absolut.

    SvaraRadera
  2. Helena, du skriver klokt om att det värsta beskedet har man ju redan fått och det är ju så sant så sant.
    Jag har inte tänkt så mycket på återbesöket men ju närmare jag kommer nästa vecka desto mer så tänker jag på det...

    Ha det gott....

    SvaraRadera