måndag 30 maj 2011

Bra dag

Dos två avklarad, en kvar av Taxotere (20 juni) och sedan över på FEC,en i juli.
Då är jag halvvägs  och det kommer att kännas så himla bra....

Eftermiddagen har än en gång i trädgårdsarbetandes tecken och jag har bla köpt stockrosor till rabbatten utmed  ladugårdsväggen och planterat klart i stora krukorna till trappan till gamla boningshuset på gården. Den trappen och ingången med den dubbla dörren är  för fin för att vara utan blomdekoration. Sen ska det sås fjärilskrasse utmed trappen som ska få slingra sig längs väggen, en av mina absoluta favoriter som kan bli hur hög och slingrig som helst med rätt omvårdnad.

Kvällsolen är otroligt vacker mot gamla huset och man kan sitta på  trappsteget och avnjuta solnedgången och se på alla flugsnappare som har bråda dagar i samtliga fyra holkar utmed väggen.

Energin räckte fram  till  klockan 21, sen tog det lite stopp. Så nu är jag nerbäddad och väntar på ny energi tills  i morgon då täckbarken och marksten ska läggas vid växthuset....sen på onsdag lär väl energin avra slut  och om mönstret följs, trots sämkt dos idag så blir det väl tvärstopp på torsdag. Men då ska jag vara  på landet och då  får andra sköta markservicen och jag får väl ligga och sova bort mina dagar på loftet. Synd bara med tanke på att vi  kommer att få en riktig sommar varm helg...

Men så länge energin finns här så jobbar jag på.....älskar att stå med  händerna i jord och se hur saker växer....Imorgon ska jag ta in rabarber och göra rabarberskräm så jag får en tallrik med kall kräm o ch  mjölk.   Av någon anledning så längtar jag vansinnigt efter lättmjölk.

Kram till alla braiga människor som finns här...

13 kommentarer:

  1. Äntligen funkar mitt id, laddade hem Chrome som tydligen blogger använder som sin webbläsare och funkade allt igen....tack Kojiki för tipset..

    SvaraRadera
  2. Du planterar ju mina älslingsblommor..vad vackert det måste bli mot ett gammalt hus..man blir rikigt nostagisk...kul med roliga..... kreativa saker..och du snart halvvägs..det blir nog bra hoppas på tur denna gång att du ska vara på benen iallafall...

    Kram
    (K

    SvaraRadera
  3. vad härligt, du njuter

    snart halvvägs! tro mig, det känns fint!

    www.konstochcancer.blogspot.com (hur löser man det här konstiga bloggerstrulet med kommentarerna - jag blir gaaalen!)

    SvaraRadera
  4. ska jag ladda hem det dära Chrome alltså? Hmm, är inte så bra på det där med ladda ner..

    SvaraRadera
  5. Det låter som att du har det ljuvligt vackert och härligt hemma hos dig! Gott att måndagen var en bra dag - hoppas att tisdagen också har varit det. Och perfekt att du kan få hjälp den hjälp du behöver i helgen!

    Kram från Helena

    SvaraRadera
  6. K, vi verkar ha samma smak i mycket du och jag men det vet vi ju sedan tidigare...Nu är stockrosorna i alla fall nere i jorden men sådde inte fjärilskrassen idag för jag vill låta krassefrön ligga i blöt några timmar innan sådd och det hade jag glömt bort.

    Helena, har skrivit en kommentar till dig i din blogg ang Chrome och nerladdning....lycka till, det funkar perfekt för mig nu.

    Helena D, jag tycker ju om att skapa så att pyssla ute är som en lisa för själen för mig, då mår jag som bäst...dagen idag ahr varit lite upp och ner, har haft det vanliga trycket över bröstet som tydligen är så typiskt av all kortison man äter i samband med taxotere...bruakr dock lägga ner sig efter nåt dygn...

    SvaraRadera
  7. Du beskriver så vackert! Blir så nyfiken och försöker föreställa mig hur det ser ut :)

    Hoppas att du får må bättre efter denna behandling!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  8. Malin, ja ibland är det svårt att föreställa sig men jag tror det blir vackert då allt kommer upp som det ska... Jag hoppas på en bättre resa fram tills nästa behandling denna gång eftersom de sänkte dosen. Än så länge känns det ok förutom trycket över bröstet som kommer av kortisonet...försvinner kanske i morgon. kram kram

    SvaraRadera
  9. Åhh vad skönt att du mår så bra denna gången ! och så fint det kommer att bli runt ert hus. Blev riktigt krasseinspirerad ..fast jag köper nog en liten kruka färdigdriven krassse lat som jag är..

    SvaraRadera
  10. En kommentar om kommentarstrssel, jag kör firefox som webläsare och den verkar också fungera..

    SvaraRadera
  11. Har "baksmällan" smugit sig på? Det är snart över i så fall. Hoppas du får fina dagar sedan innan det är dags för nästa omgång.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Karin, jag gillar ju att så och planter aoch fixa och trixa och skapa ute så det här ger mig bara positiv energi, och det behövs ju. Färdig krasse i kruka kan ju bli minst lika fint men jag sår ofta på friland, runt komposten, mot husvägggar etc eftersom jag gillar att se hur det själv slingrar sig iväg åt det håll den vill...

    Ang firefix, jag hade även den installerad och körde mest på den men den ville lika lite den spara nån kommentar på korrekt sätt så det verkar var a lite olika. Ska tudsa in till dig nu och läsa och se hur det gått för dig...//kram kram

    SvaraRadera
  13. Anonym, ja baksmällan börjar så sakta att ta kroppen i besittning, är lite tung och trött i kroppen men mår inte illa och trycket över bröstet, dvs det som lägger som en stor sten över bröstkorgen har avtagit. Känner dock att energin börjar ta slut men förhoppningsvis så återkommer den efter helgen nån gång. Värst är ändå smakförändringen, jag fullkomligt avskyr att inte känna smak på nåt, eller, känna knepig smak på allt som jag försöker äta. Undra om det är mer så på Taxotere än på FEC,en....för isåna fall så kanske jag bara behöver stå ut med detta fram tills i mitten av juli...går ju in på FEC den 10 Juli. Man kan ju alltid hoppas//kram kram

    SvaraRadera