söndag 29 maj 2011

Full av beundran

Ja det är jag över oss alla...

Rackarns vad vi är bra, modiga och fulla av liv, och tänk vad mycket vi orkar med i den här soppan.

Midsommardropp?? Skulle  inte tro det.

Vi bryts ner mer och mer, vissa är på väg  mot sin första behandling,  vissa har opererat sig och har pågående behandling och en del har haft en del av behandlingen och ska snart in för op och en del har kommit i mål.....hurra hurra för er.

Och alla klarar alla faser med bravur om än med diverse vedervärdiga biverkningar, men vi klarar av dem med.....fattar ni hur himla bra vi är allihopa ??? Vi är  ju bäst då det gäller !

Jag är stolt över oss!

Och jag är glad över alla goda  råd, tips och tröst vi kan och orkar ge varandra hela tiden då vi behöver det. Och jag tycker väldigt mycket om att vi på nåt vis har en sån varm connection mellan varandra trots att vi inte alls känner varandra. Men vi sitter ju lite i samma båt och det för oss samman på ett sätt som jag tror är svårt att förstå  om man inte befinner sig i den här verkligheten som vi nu lever i.

Imorgon är det dags för behandling två, Taxotere och Herceptin, förhoppningsvis med justerad dos så biverkningarna blir lite snällare än sist. Betapred 16 x 2 är tagna och kroppen känns lite tung. Kan dock bero på allt trädgårdsarbete idag. Matlådan är iordningställd och imorgon ska jag bara skära ner lite melon i en burk att ta med som mellis. Inte så mycket som smakar som det ska men melon funkar alltid konstigt nog.

Helena, lycka till imorgon du med....nu kör vi.

9 kommentarer:

  1. Ja nu kör vi!! (sista FEC imorn, en stor dag!!);)

    Instämmer.

    Det är fint att ha varandra.

    Och vi gör vad vi kan. För brinnande livet. Vi gör det bra!

    SvaraRadera
  2. Helena, jag antar att det var du som skrev, funkar tydligen liak dåligt för dig med eget id...tycker de får fixa till detta nu... //Helén

    SvaraRadera
  3. Vad fint skrivet - jag är full av beundran över att du kan uttrycka dig så bra. Håller också med om att de känns bra med bloggkompisarna, jag håller tummarna för oss allesammans !!

    Kram !

    SvaraRadera
  4. Tack Karin, tycker vi uttrycker våra känslor och upplevelser i våra bloggar bra i det skrivna ordet... Men jag gillar verkligen den här formen med blogg i det här läget. För även om vi har allt stöd och tröst i världen av familj och vänner så kan de aldrig förstå fullt ut vad vi går igenom, främst med tanke på biverkningar. Där kan bara vi förstå varandra. Nu blir det uppstigning, och om ett par timmar till sjukhuset. Hoppas du känner dig ok inför op....? Kram kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas det gått bra för dig idag och att du inte mår lika dåligt som sist.. tänker på dig.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Fy fan va vi e bra, fy fan va vi e bra för vi klarar det här !!! JIHO. Fint skrivet Helen. Hoppas du mår OK.
    KRAM

    SvaraRadera
  7. Karin, det har gått superbra, inga problem och mår bra ännu...tack för tankar. Hur har et gått för dig...? //Helén

    SvaraRadera
  8. Ida, blir snart galen på att det inte går att kommentera med mitt id, men ville bara skriva att jag tycker också att vi är så otroligt bra för att vi klarar den här skiten.....Kram kram//Helén

    SvaraRadera
  9. Testar igen för att se hur det ser ut med id, som jag nu får lägga in varje gång. Går bara bra om jag loggar in med på iphonen...(tror jag behöver be bästa Kojiki om hjälp, kan du kolla o se vad som är fel??)

    SvaraRadera