fredag 6 maj 2011

En gång i tiden

Innan jag fick barn, innan jag byggde hus och innan jag blev sjuk så fanns det en tid i mitt liv då jag var än mer korthårig än vad jag är nu.

Men ändå med mer hår än vad jag kommer att ha om nån månad, peruken borträknat då.

Och nu då jag tänker på den där perioden på 80 talet då jag hade superkort  så  kommer jag ihåg att jag gillade det, jättemycket.

Hade  precis kommit hem från en tågluff, lycklig och solbränd och bestämde mig för att nu skulle det bort, nästan rubbet och såhär blev resultatet. Ser dock ruskigt missmodig ut men jag tror aldrig jag log på bilder från den tiden, i alla fall inte på beställning.

Har ju funderat ett tag på vilken huvudform jag har, om jag kommer att se urknäpp ut med flint, men här ser man ju lite i alla fall och även om jag kanske ändrat mig genom åren lite så borde ju huvudformen vara ungefär lika...eller....?

Nåja, det kommer att bli bra det här. Idag hos  perukmakaren insåg jag (och Malin och makaren själv) att min tid med långt hår är förbi, jag ska ha kortare frisyrer och jag ska vara mer ljus än min ordinare färg som egentligen är  ganska mörk.

Och jag var modig och valde två helt olika...en med lite  längre längder men ändå kort bobbad i nacken, och en något  kortare o ch mer uppklippt i nacken och med lite mindre hår utmed  kindpartiet....kommer att bli superbra och för första gången på länge så fällde jag inte en enda tår då jag pratade om mitt hår som inte längre finns.

Så nu längtar jag lite.

Inte till  min flint utan mer tillbka till  mitt lite  mer  normal jag, med hår....som jag trivs med.

Även om jag kommer att använda dem båda minimalt i sommar  så vet jag i alla fall att de finns där om jag skulle vilja ut på "byn" och lufta mig lite.

5 kommentarer:

  1. Hoppas att allt går bra i morgon. Nu startar det hela, och du kommer närmare slutet. Varma kramar, jag ska tänka på dig.

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag har också mest sjal hemmavid och i stallet, plus en trevlig "tomteturban" samt "buff" men det är skönt att sätta på peruken när man ska in till stan.. Det jag har svårt att förhålla mig till är när jag möter ngn som inte känner till att jag är sjuk o får kommentarer om vad snygg jag är i håret. Har lärt mig att hålla truten och tacka nu istf för att trassla in mig i en massa förklaringar om peruk..

    Solig kram
    Karin

    SvaraRadera
  3. Ida, tack....lite läskigt inför första gången och att jag samtidigt får Herceptin, men som syrran sa, se det som så att kroppen kanske bättre kan hantera den tuffa starten eftersom den fortfarande är ganska "frisk"...inga låga vita, ingen allmän nedgång etc...så jag hoppas det går bra.

    Tack för kramarna...kramar tebax

    SvaraRadera
  4. Karin, jag ahr en känsla av arr det blir mycket sjal och keps i sommar, tror inte jag kommer atts tå ut med värmen av en peruk och jag ska ju ändå mest tussa omkring på landet och där finns ju mest bara familjemedlemmar så jag tror det blir ok....
    Ha det gott
    Skickar varma kramar tillbaka

    SvaraRadera
  5. Vad coolt att du valde lite olika stilar. Du kommer att bli jättefin! Även om jag tror, som du, att det mest blir sjal/keps under sommaren. peruk måste vara jättevarmt!

    Lycka till med alla behandlingar.

    SvaraRadera