söndag 8 maj 2011

Underbar dag


Prickigt och superfint...me like
 Trots att det hela dagen varit dagen före dagen D så har jag mått väldigt bra, Betapred tabletterna, totalt 32 till antalet har tagits, jag har haft vänner på sen "födelsedags" lunch, fått fina paket, ett fint trädgårdsförkläde med tillbehör och ett olivträd....tack snälla fin fina vänner.

Vädret har varit soligt mest hela dagen och hyfsat varmt vilket innebar att vi kunde inta lunchen i form av Lörans fisksoppa med aioli och saffran, bröd och vin och senare kaffet med småkakor ute i det fina vädret och jag har faktiskt nyss gått in och klockan visar på snart 22. 

Det här är en kväll som gjord för att ta vara på kvällstimmarna.


Så, tvätten torkade i ett nafs under em och lakan och påslakan är nymanglade och instopapde i linneskåpet, ny tvätt  hängd och allt framlagt inför morgondagen. Jag har pysslat en stund ute sedan sista vännen åkte hemöver,  satt en del plant, dragit fram två nya potatislådor under ladugården som ska fungera som mina kryddbänkar i sommar, och jag har gjort en Babyfoot peeling av fötterna så nu ska här ömsas  skinn i nån vecka  och sedan ska fötterna vara sommarfin och som gjort för ett liv i sandaler...

Mitt fina olivträd, det första jag äger. Så himla fint!


I morgon bitt  klockan halv åtta hämtar syster yster upp och klockan åtta ska jag vara på plats och någon gång innan nio så ska väl första cytbehandlingen vara igång kan jag tro....totalt 3 timmar med dropp tror  jag det blir och sedan fyra timmar övervakning efter att Herceptinet gått in så det blir verkligen en heldag men jag är  laddat med underhållning och lite småtugg även om de sagt att jag kommer attt blir seg och kanske sova mig igenom en hel del av tiden.

Så...imorgon.....fem kvar !! (förutom Herceptinet då som jag får dras med  till juli nästa år)

Önskar mig själv lycka till !

6 kommentarer:

  1. Härligt att du har haft en så bra dag i dag och att du har kunnat njuta av den :-).Lycka till med allt i morgon, jag tänker på dig!

    Kram från Helena

    SvaraRadera
  2. Lycka till Helen. Hoppas inte det blir alltför kämpigt. Skönt att det kör igång för att bekämpa de elaka cellerna.....
    Kram
    /K

    SvaraRadera
  3. Härligt Hel+en att du haft en underbart bra dag...det kommer fler ska du veta...

    /K

    SvaraRadera
  4. Helén ska det naturligtvis var...lite trött i ögonen.....

    SvaraRadera
  5. Hoppas allt går bra idag och att du inte blir för medtagen.

    Skönt att du har en härlig söndag att se tillbaka på om det känns motigt idag .. håll ut tjejen !

    Kram
    Karin

    SvaraRadera
  6. Tack till alla, det har gått superbra, bättre än väntat faktiskt, inte en enda känning förutom en kortisonflush precis innan jag åket ehem i em, totalt rödblommig i ansiktet och över bröstet men det har lagt sig nu...

    SvaraRadera