tisdag 14 juni 2011

28.8 ner till 10.2

Vilket väder vi haft, och vilket väder vi fick !!

Det damp nära 20 grader på ett par dagar och helt plötsligt vaknade man till spöregn , åska och en jädra massa blixtar och en termometer som visade på 10.2....sicket skämt.

Jag har i alla fall nyttjat de fina dagarna till max.
Sommarvägg på landet

Badat....hurra för  min port, just love it ! Vad skulle jag ha gjort om jag inte hade fått legat i vattnet och simmat omkring i sommar?? Lider med er som har en picc line och som måste vara försiktig.

Solat.... fast jag vet att det inte kanske är det bästa med cyt i kroppen men det har ändå funkar bra och jag har lagt mig till med en liten fin bränna. Blir ju sällan bränd utan jag som är ganska mörk i sig får en ganska bra brunfärg direkt vilket är väldigt skönt.

Ätit....japp, funkat si och så med smaken men jag har ändå ätit gott i solskenet  och deltagit i "landet aktiviteterna"

Sen kom regnet....och kylan och det blev till att tända brasor inomhus igen efter att under flera nätter haft vädringsfönstren i och korsdrag i huset. Hade faktiskt till och med yllesockorna på i går kväll.
Tur är dock att vi har den vedeldade bastun, den används flitigt i vanliga fall men den är guld värd kyliga och blöta dagar då  man kan sitta och gona sig därinne och få upp värmen igen. Men hur är det? Vet ni om man kanske inte ska basta så  mycket under behandlingstiden?  Har ni hört om man ska vara försiktig med det?

Gillar de cerise färgade klockorna i de som snirklar sig
 och de pyttesmå
rosa i de mer täckande 
I övrigt får jag säga att jag mår bra, tröttheten börjar bli lite mera konstant, mer jämn på nåt sätt. Får inte tillbaka orken fullt ut nu utan det går lite på halvfart mest hela tiden och lusten till att ta tag i några större projekt infinner sig icke. Så, jag antar att kroppen kommer att funka såhär nu, att man mår lite sämre vissa dagar och sen då det vänder så mår man relativt bra förutom att orken inte kommer tillbaka fullt ut innan nästa gång.

Nu är jag hemma i stan igen för ett par dagar, kollar post, klipper lite gräs, handlar lite nyttigheter och tar en sväng förbi IKEA för diverse inköp. Ska även ta tag i försäkringskassan som inte hört av sig, känns lite olustigt om jag inte skulle få några pengar den här månaden.

2 kommentarer:

  1. Vilka fina blomarrangemang ! Skönt att hör att du njutit och inte mått alltför illa denna gången. Tror hela Sverige haft högsommar de här dagarna, hoppas det inte var årets sommar ; )

    Kram
    Karin

    SvaraRadera
  2. Vi får verkligen hålla tummarna för många fler fina dagar....helst hela sommaren.
    Kram kram

    SvaraRadera