onsdag 15 juni 2011

Hatt och vänbesök

Beige safari/fiskarhatt, me like !
Idag har jag köpt mig en hatt, en beige tyghatt. Kommer att gilla den skarpt. Gillar att jag kan ha den lite nertryckt över pannan eller uppvikt då jag känner för det, sen är den otroligt mjuk på mitt ganska kala huvud.

Sen har jag varit på bolaget och köpt vin och cider till midsommar, vad nu det ska vara bra för eftersom jag förmodligen bara får se på. men, jag gillar att veta att de finns där, bara liksom ifall att. Mitt rosévin ligger redan i vinstället och bara väntar på att bli kylt för det bara SKA jag ha ett glas av.

Och mer bra idag, darling Annnica kom på överraskningsbesök. Hon bor en bit utanför Uppsala  men är Sundsvallsbo som jag från början  och var här i jobb idag och hon är verkligen en superfin vän. Klok och förnuftig och säger så bra saker som man kan ta till sig i den här soppan som kallas cancer....

Så vi mumsade jordgubbar med socker och mjölk....och pratade strunt och viktiga saker en bra stund. Så älskade darling Annica, tusen tack för besöket. Kommer absolut och våldgästa er i sommar.

Mer bra, gräsmattorna är klippta...igen.  men hur vore det om gräseländet kunde sluta växa under grå och regniga dagar???  Stå still liksom. Är det för mycket begärt?

Har i alla fall packat inför morgondagen, då bär det av till landet igen. Ska bara förbi på onkologen och hämta Betapred som de glömde lämna ut till mig sist. Sen ska jag flörta till mig möjligheten att ta  mina prover direkt då de öppnar på lab på måndag morgon istället för på fredag för annars måste jag vända tillbaka till stan på fredag över dagen för provtagning. Borde ju funka liksom, eller.....ta dom imorgon.

2 kommentarer:

  1. Snygg hatt ! Hoppas du får en solig o fin helg så den kan invigas med besked.

    Ha det gott !

    SvaraRadera
  2. Fin och solig helg Karin kunde vi ju glömma.....ösregn var ordet ! Idag har det dock varit uppehåll men mest mulet, lite sol som sökt sig fram under typ fem minuter här och där. Trist, men min hatt har ändå kommit till användning. Kram kram

    SvaraRadera