torsdag 9 juni 2011

Resklar

Eller,  nästan i alla fall.

Vaknar och mår ganska bra. Inget ont i kroppen, ingen näsblod (som jag i praktiken haft varje morgon de sensate tre dagarna), ingen huvudvärk.

Bra morgon so far mao!

Även om det ligger där på hyllan på landet så får det vänta men
men sommarens bästa rosévin är alltid Mulderbosch,  lagrar alltid då det
försvinner i ett nafs från bolaget fina sommardagar.
Det enda smolket i bägaren är att jag har lite bekymmer med molande illamående men det får kuperas med lite Primeran.

Idag reser jag tillbaka till landet. Har varit hemma nu i 3 dagar och nu är det dags att återvända och fortsätta pyssla med det som ska pysslas med. Bäst att passa på nu då de goda dagarna står för dörren, ihärdigt trädgårdsarbete alltså. Gräsmattor ska klippas, planteringar ska göras och växthuset ska fixas klart.

Men först väntar frukost med fil och flingor och minst en halv liter jordgubbar. Smaken börjar så smått göra sig påmind vilket är skönt. Men jag tycker att det är lite knepigt med detta. Den är så intensivt borta under nära två veckor efter och sen kommer någon drygt vecka med halvhyfsad smak. Upplever ni andra på Taxotere det med? Däremot är själva "domningen" i munnen konstant. Känns lite som om man hela tiden går omkring med lätt tandläkarbedövning och inte riktigt känner allt som landar på tunga och i gom.

Nåt glädjande i allt elände är ändå vikten. Läser ju hos många av er och ser viktökning lite här och där men här är precis tvärtemot. Har sedan första mötet med onkologen, den 6 maj gått ner hela 8,2 kg.

Fattar ingenting! Men å andra sidan var jag jäkligt vissen mellan första och andra behandlingen och fick ju knappt i mig mat och även denna sväng har jag väl till viss del tvingat i mig mat. Så man kan säga att det enda positiva med Taxotere är att den inte gör en hungrig och att man tappar några kilon.

5 kommentarer:

  1. Härligt att du får ut o leva lantliv igen ! Hoppas du får det jättebra.

    Det är lite kul med stavfel, ibland blir det ju bra ändå - antar att du tänkte skriva "illamåendet kureras" och så blev det " illamåendet kuperas" :) .
    Känns som om det är lite mer handgripligt och effektivt att kupera illamåendet !

    Kram,
    Karin

    SvaraRadera
  2. Då har du gått ned det jag gått upp. Vi skulle inte kunna mötas på halva vägen o samarbeta lite?? ;)

    Kram Ida

    SvaraRadera
  3. Härligt att du får ännu en helg på landet, och nu med förhoppningsvis bra dagar :-). Lyllos dig som har gått ner i vikt... Jag har nog lagt på mig lite, men det är inga stora mängder och alla kläder passar fortfarande. Men jag hade föredragit om vågen hade visat minus i stället för plus...

    Kram från Helena

    SvaraRadera
  4. Jösses att gå ner så mycket... Hmmm?

    Hoppas landet var lika fint som vanligt.

    Ps. Har fixat Chrome. Äntligen.... Ds

    SvaraRadera
  5. Karin, ja det ör skönt med lantliv, man samlar en hel del energi och jag gillar lugnet som råder där...När det gäller ordet, kurera eller kupera...jag menade kupera, som i att ta udden av något, ta av/bort...så det var inget stavfel :) Kram till dig

    Ida, ha ha, ja det skulle vara något det, trot dock jag behåller min viktminskning för mig själv, och blir gärna av med några till, du fixar säkert dina på egen hand utan min hjälp. Kram kram

    Helena D, Ja visst är det lyllo mig, hoppas bara det fortsätter så och inte att det vänder upp istället. Kramelikram

    Helena, lite konstigt är det men det ser ut att fortsätta. kan helt ärligt säga att mina matvanor är helt knasiga nu, äter väldigt lite och väldigt oregelbundet, knappt något sött eller andra godsaker så jag tror det har en hel del med viktminskningen att göra, plus att jag tapapde en del redan första svängen då jag var riktigt vissen...tror det då var totalt sju dagar utan mat och knappt någon dryck ( de dagar då jag fick dropp på sjukhuset bla). Härligt att du fixat chrome, nu ser ju allt ut att funka igen. Kram kram till dig, snart är vi inne för tredje resp fjärde gången, tänk så långt vi kommit.

    SvaraRadera