torsdag 30 juni 2011

Hårväxt och liten uppdatering

Ger ett litet livstecken från mig.

Är på landet sedan en tid tillbaka vilket gör att jag är hänvisad till min iPhone om jag vill blogga, kolla mail eller facebooka och det gör att jag blir lite för lat att skriva kommentarer hos er alla.

Men..... Jag läser hos er och jag tänker på er och lovar att kommentera vilt nästa gång jag är hemma i stan och vid en dator. Hur som så hoppas jag att ni njuter av sommarvärmen dom jag gör.

Min tid från förra behandlingen har varit bra. Knappt några biverkningar alls denna gång och det är jag oerhört tacksam över men det knasigaste som just nu händer är att mitt hår växer!!

Hur kan det vara möjligt?

Tre behandlingar med Taxotere och tre kvar med FEC och halvvägs in i behandlingen borde ju allt hår nu vara borta för en tid men nu är det på väg tillbaka och jag har redan ca 1 cm på huvudet och man kan till och med se att jag har benan åt höger!!
Och alla fransar och bryn är kvar och jag börjar fundera på om jag hör till den lilla ynka micro procent som inte tappar allt??

Jag är i alla fall glad över det men misstänker dock att glädjen blir kortvarig och att allt ryker på nytt mellan första och andra FEC,en.

Idag har vi i alla fall 29 grader i luften och hela 23 i vattnet och vi badar för fullt, porten är mao guld värt.

Önskar er fortsatt fint väder så lovar jag att sträckläsa hos er inför nästa behandling som sker den 11 juli....

Kram på er...

5 kommentarer:

  1. Vad skönt att du inte drabbats så hårt Helén!

    Låter prima.

    Du, mina fransar och bryn lossnar låååångsamt, och tunnas sakta ut. Håller också hoppet uppe om att just JAG ska få behålla dem.. ;) Men jag tror bara det är för att jag har rätt mycket hår, täta och många bryn och fransar, som håller uppe illusionen.

    Mitt hår växer oxå på huvudet. Men bara de enstaka hår som finns. En del spridda strån alltså på cirka en centimeter. Ingen bena att tala om alltså.

    Ha det fint!!

    SvaraRadera
  2. Så skönt att du inte fick så hemska biverkningar denna omgången! Hoppas du kan fortsätta njuta på landet - låter hur skönt som helst !

    Ha det härligt !

    SvaraRadera
  3. Vilken lättnad att höra att du inte har mått så dåligt under den här Taxotere-omgången! Det låter kalas att du är på landet och badar och har det gott :-). Härligt också att du inte har tappat fransar och bryn - då gissar jag att chansen är ganska stor att du får behålla dem under hela cellgiftsbehandlingen. Jag ska ju få 6 x FEC och kommer troligtvis inte att tappa fransar eller bryn av det. Men det är nog bäst att tillägga peppar peppar, ta i trä.

    Kram från Helena

    SvaraRadera
  4. Lämnar styrkekramar efter mig innan jag går.
    Orkar inte läsa så mycket då det gör så ont att påminnas, men kramas kan jag.

    SvaraRadera
  5. Till alla, jag håller också hoppet om fransar och bryn och jag tror att de kanske stannar kvar. Har ju noggrann fransvård varje morgon och kväll och ännu har jag inte fått en enda i någon pad eller servett när jag hållit på.

    helena, läser ju hos dig och ser hur du mår på Taxoteren, känner med dig eftersom jag gått igenom samma sak under mina tre behandlingar, hoppas nu att FEC,en ska bli lindrigare men jag önskar att du kanske får en dosjustering inför nästa då du mått som du gjort nu, det fick ju jag efter min första sväng...kram kram

    Kramar till er alla och hopp och mod, vi fixar detta, vi är ju bara bäst eller hur?

    SvaraRadera