söndag 19 juni 2011

Hejdå Taxotere

Är glad...

Efter i morgon är det över med Taxotere och jag kan inte annat än säga att det är att riktigt jäkla rävgift. Så sjukt dålig jag har varit av det och jag både gruvar mig och längtar efter morgondagen. Ska dock be om att få nertrappningschema på Betapreden så jag slipper ligga torsdag ,fredag som jag gjort innan. Då jag varit helt stel i leder och haft en muskelvärk som gjort att jag knappt kunnat vända mig i sängen, och nervsmärtan som kommit och gått ska vi inte ens  prata om.

Och jag vill vara delaktig på midsommarafton !

Vara med på skaldjursfrossan på torsdag kväll då Göteborgarna kommer upp fullastade med skaldjur, och silllunchen på midsommarafton, alla dagsaktiviteter och buffén på kvällen. Sen har vi full rulle på lördag, namngivning för Marias lille plutt på söndag och på måndag ska jag köra Malin halvvägs ner mot arlanda då hon drar vidare till Oslo för jobb ett tag framöver igen.

Hå hå ja ja ja.....vem har tid med cellgift nu??

Idag har jag i alla fall tagit tillfället i akt och gjort en massa nyttigt på landet då jag vet att både brist på ork samt biverkningar gör det svårt för mig efter måndag....så jag har lyft ena knuten på mitt hus som sjunkit nån dm och dragit med sig en del av altanen, så dit med domkraft och en massa ny fyllmassa samt ny slipers, kan säga att det var mycket stånk och phu innan jag var klar men det blev helt ok.

Sen har jag sått en massa frön ( ja ja, jag vet, i senaste laget men allt är ju upp och ner och fel i tid i år), vänt på trädgårdslandet och kompletterat med ny jord och en smula koskit och satt alla frön där med, och jag kan säga att med fukten i gräset, närheten till och jorden som jag mullade omkring i satte fart på småsvena (de som är mindre än knott) och de gjorde så jag såg ut som om jag hade fläcktyfus då jag kom in.  Fullt med små röda prickar i ansikte och på den kala huvudknoppen, försent kom jag på att jag glömt min halsduk.

Tror jag räknade till 32 prickar....

Men nu är jag hemma, och har kommit på att jag glömt min labremiss i andra väskan som är kvar på landet, så nu får jag snällt springa upp på onkologen i morgon bitt och få en ny, sen ner på lab (som onk patient får man gå före i kön...ta en 500 nr lapp som hon sa som stack mig sist, akutlapp mao). Man ska alltså inte sitta och vänta bland 20-25 st till i ett väntrum pga av infektionsrisken, sen upp tillbaka på onkologen för dagens batalj.

Och i morgon kommer gullegrisen med sin mamma från Göteborg, landar vid sju och då blir det minsann gullegull för hela slanten en stund innan jag förmodligen får dunsa i säng.

Ett aber har dock hänt. Har en stift tand som nu är lös för andra ggr, första gången i höstas och fick den då fastsatt och nu har det hänt igen, vickar som en mjölktand så på tisdag måste jag till tandläkaren. Inget man  önskar under behandlingstiden men vad gör man.

Har någon av er märkt något konstig med tänder eller tandkött under behandling? Jag tycker att mitt eget tandkött liksom dragit sig tillbaka lite, uppåt och att ev tänderna rört sig något för jag har fått en liten glugg mellan framtänderna....

Ha ha, så jäkla lustigt, hårlös och med glugg i framtänderna, inte undra på att jag inte känner igen mig själv !

7 kommentarer:

  1. Åhh vad skönt att se fram emot sista gången !!
    Hoppas det går bra och att du inte mår sämre än förut.

    Jag har inget märkt med tänderna, var och kollade och lagade en gammal trasig lagning innan jag började behandlingen så jag hoppas det håller vägen ut..

    Håller tummarna för dig idag !

    SvaraRadera
  2. Jag håller också tummarna för dig i dag och resten av veckan! Hoppas, hoppas att allt går någorlunda bra och att du får en fin midsommar :-).

    Kram från Helena

    SvaraRadera
  3. Karin, jag har fått nertrappningsschema med Betapred så jag tror jag håller mig på benen över midsommarafton i alla fall...Kram kram

    Helena, och jag håller tummarna för dig att du ändå ska må hyfsat bra på Tax,en...hur länge ska du ha Herceptinet, ett år eller är du med i någon studie som ger dig färre behandlingar? kramar

    SvaraRadera
  4. Vi är för många Helenor! :-) Tror att du tänkte på Helena i Malmö, men det var Helena i Göteborg som skrev. Jag slipper Taxotere och Herceptin, men ska i stället ta mig igenom sex omgångar med FEC. Pust. Kram!

    SvaraRadera
  5. Midsommar kramar från mig!

    Skönt att taxen snart är ett minne blott! Blä!

    SvaraRadera
  6. Helén, det är så tyst här på bloggen - hur är det med dig nu?

    Kram från Helena

    SvaraRadera
  7. Undrar hur du har det ? Hoppas du är på landet och har det bra..

    Kram

    SvaraRadera