lördag 2 juli 2011

I egen säng

Fint på landet just nu
Älskar landet

Och tystnaden som råder där

Sovmornar på loftet och regnet mot plåttaket

Men ibland är det skönt att komma hem, till egen säng.

Har tagit en tur hem för diverse inköp. Tyg, band och rundstav till nya hissgardiner som syster yster ska få hjälpa till att få upp, nytt batteri till solcellen, 12 volts lampor, fårskinn från IKEA plus en massa annat smått och gott. Och kopian på sjukintyget som arbetet INTE skickat in trots att de bedyrat att allt var klart med försäkringskassan. Efter 6 veckor utan brev från FK så ringde jag och undrade om jag inte behövde några papper från dom denna gång, om allt gick per automatik då jobbet väl anmält men se då fick jag höra att jag inte ens var sjukanmäld....!!!

Och efter nytt samtal i onsdags då jag väl fick mina papper så visar det sig att de anmält  men INTE skickat in sjukintyget vilket nu gör att det blir ännu två veckors fördröjning innan jag får mina pengar, dvs jag har första sjukdag från dom den 23 maj och får nu pengarna först i början av aug eftersom de har ca 1 mån handläggningstid när de väl får samtliga papper. Och nu skickar jag in intyget men eftersom det låg hemma i stan så fick jag vända hem idag och hämta det och samtdidigt fixa mina inköp.

Suck.....man blir trött.

Men nu ligger jag i alla fall nerbäddad i egen säng. Och det är skönt....och med en dator i knät så jag kan skriva och kommentera hos er alla. Är så trickigt att skriva och knappa fram långa kommentarer på sin iPhone att jag hoppar det för det mesta, loggar bara in och läser och facebookar lite när jag är på landet och där är jag ju nu för det mesta.

9 dagar kvar till första FEC. Och om Gud är god så låter han mig passera de tre som återstår utan större problem. Nu tror jag iof inte på Gud men man kan ju hoppas att han tjänstgör i någon form och låter  oss bröstsystrar få en något sånär bra sommar. utan biverkningar. Eller, yeahh....ok?

Gott ur landet
Bra just nu:
0 svamp
0 näsblod
Fransar och bryn intakta
0 viktuppgång
0 illamående
0 led och muskelvärk

Mao, en jädrans bra omgång, har ju till och med hårväxt vilket är urknasigt men jag verkligen ser hur det växer, och det växer jämt över huvudet. Men bara där, inte ett strå under vare sig arm eller på ben eller på andra pikanta ställen som jag är för blyg att nämna här i bloggen men tja, ni fattar..... och då menar jag inte näshåren som jag iof har upptäckt faktiskt fyller sin funktion, när de väl finns där, inte som nu då de lyser med sin frånvaro och därmed låter det vara fritt flöde när helst det passar. Dripp dropp alltså och sen, när det inte finns någon liten barriär med hår där så får näsan istället hysa en massa andra saker, gräsklipp, katthår etc...det mesta sugs tydligen upp, till och med jord och lite sand.

Till er alla som nyss fått eller är på G in för ännu en omgång, tänker på er även om jag nu blir lite off igen härifrån då jag åker tillbaka till landet i morgon, datorlös, men ska ju själv in nästa måndag, dvs den 11 och då bör jag häcka nån timme igen vid datorn och se vad ni pysslar med...

Så....kram så länge.

4 kommentarer:

  1. Hej! Fick själv först 3xTaxotere+Herceptin följt av 3xFEC +14 singelherceptin. Hade mycket färre biverkningar av FEC. Hoppas det blir så för dig med! Ha en fortsatt skön sommar! Kram!

    SvaraRadera
  2. Först och främst: Underbart att höra att den här omgången blev väldigt mycket lättare än de tidigare! Men surt med intygstrasslet... Jag är som en hök när det gäller allt sådant, släpper absolut ingenting ur min kontroll för då kan man ge sig sjutton på att det inte fungerar. Hoppas att du får fortsatt sköna dagar på landet fram till den 11:e! FEC är inte kul, men med tanke på hur Taxotere var för dig i början tror jag att du kommer att tycka att FEC är mycket lättare att stå ut med.

    Kram från Helena

    SvaraRadera
  3. Mona, låter bra att du hade färre biverkningar, hoppas innerligt att det blir så för mig med. Önskar dig fortsatt fin sommar. Kram kram

    SvaraRadera
  4. Helena, tack, det har verkligen varit en bra omgång, har dock nu, först på dag 15 efter behandlingen börjat få ledont, så pass att pillerburken kommit fram igen. Förhoppningsvis sitter det bara i nåt dygn. Laddar ju annars för första FEC, en för fullt så jag vill ha bra dagar innan måndag. Njuter annars av min tid på landet och har idag stått på stege och målat en sida på vårt nya förråd... Imorgon blir det loppis!! Kram kram

    SvaraRadera