söndag 31 juli 2011

Att räkna dagar

Det känns som om den här sommaren har gått åt till att räkna dagar

Dagar tills nästa behandling
"Må bra" dagar
Dåliga dagar
Dagar med ångest över biverkningar
Dagar med hopp

Dagar med hopplöshet
Vedervärdiga dagar
Dagar man "knappt står ut"

Oplanerade dagar (bara för att man inte vet hur man mår just då när nåt skoj händer)
Skitdagar
Dagar att lägga till (fransarna ännu kvar inför femte behandlingen, ännu 21 dagar att lägga till från förra behandlingen)

Dagar tills det tar SLUT !

Dagar tills livet återvänder till det normala.
Dagar man vill glömma bort

Dagar man vill ska gå snabbt.

Imorgon är det näst sista gången, sen, den 22 Aug är det den sista gången.  Har svårt att förstå det själv  men jag längtar som en galning och tror knappt att jag faktiskt tagit  mig igenom detta vedervärdiga helvete som det faktiskt är.

Efter den 22 augusti tar mitt nya liv vid, då jag får  återgå till mitt normal jag och där jag med tiden känner igen mig själv i spegeln. Och jag lovar, även om jag ska leva med Herceptinet och vara  på sjukhuset var tredje vecka i nära ett  år till så ska jag försöka glömma  bort allt vad cancer heter.

Men i morgon är det tur 5 som gäller, och jag har  ångest över de kommande dagarna då det med all säkerhet blir som förra svängen, då energin tog slut direkt och då illamåendet satt i  nära nog en vecka och då jag sov mig igenom de fyra  första dygnen. Men...det är näst sista gången och jag ska banne mig klara av det här med.

Jag går mot mål och jag är snart där....21 dagar från och med i  morgon, sen kan jag ropa HURRA!

7 kommentarer:

  1. Härligt!! Du är snart framme:)) Bring it on - hur jäkla dåligt du än mår så vet du ju - bara en gång kvar!! Gör inte som jag bara- jag glömde bort att även den sista behandlingen ger biverkningar;)) Men det blev jag snabbt varse.. Men sedan börjar den fantastiska tiden då du mår bättre och bättre...och inser att de "bra" dagar man haft under beh. perioden egentligen inte var så bra...Du har en härlig september att se fram emot! Styrka till dig!!

    SvaraRadera
  2. Jag instämmer helt, jag räknar också dagar på längden och tvären. Det gör att jag får ett lite bättre grepp om var jag är i den här processen och vad jag har tagit mig igenom. Tänk sedan när vi är klara med gifterna, då kan vi sluta räkna och leva i ett helt annat normalläge. Hur härligt blir inte det! Hoppas att allt går bra i morgon och att biverkningarna under omgång nummer fem inte blir värre än tidigare.

    Stor kram från Helena

    SvaraRadera
  3. Jag har ju till och med lagt en liten nedräkningsapp i min blogg.. det är för att jag är för lat för att räkna i huvudet, men räkna vill jag !
    Hoppas det går bättre denna gången med FEC.. se till att du får ordentligt med anti-illamående tabletter och peta i dig dom med..För min del hjälpte det jättebra.

    Stor energikram och hurra för näst sista gången !!

    SvaraRadera
  4. Stor kram å kämpa på!

    Kram från Ylva (Adxto)

    SvaraRadera
  5. Kattis, jag kommer att älska september, då det mesta av ens personlighet och utseende sakta går mot en mer normal situation...jag är verkligen snart där, i år kan hösten få komma snabbt !Tack för styrkan..

    Helena, det handlar ju lite om att återta kontrollen av sitt liv, jag vill gärna veta datum och tidsperspektiv och jag längtar tills man kan börja planera in saker igen utan att behöva tänka på om det går eller ej för man inte vet hur man mår...Kramkram

    Karin, tro mig, jag petar på mig piller i den takt jag får, och det blir några st, apoteket hemma är fullt...tack för energi kramen, skickar en tillbaka...kraaam

    Ylva, hej....hoppas att allt är väl med dig. Jag kämpar, svär och gråter men skrattar en hel del med, jag är snart på banan igen. Saknar er på Adxto, megamycket faktisk....kram kram

    SvaraRadera
  6. Hej,
    har precis hittat till din blogg. Har kommit ut på andra sidan efter FEC, Taxotere, Herceptine m.m. Känner igen det där med att räkna dagar... Minns att jag köpte ett sånt där adventsljus med 24 siffror på och eldade en bit för varje dag tills det var dags att må bra igen efter den allra sista cellgiftsomgången.
    Kan jag vara till nåt' stöd på något sätt så får du gärna kontakta mig. Styrkekramar från Anna, Linköping

    SvaraRadera
  7. Hej Anna, välkommen hit.
    Låter härligt att ha kommit igenom hela den här resan och jag hoppas att du idag mår bra och att du känner dig frisk. Det här med att räkna är ganska jobbigt för man blir lite fixerade vid de dåliga dagarna som man vet kommer och man tänker än mer på de bra som man längtar efter vid varje behandlingstillfälle. Men nu vet jag att det bara är en enda gång kvar som jag behöver må så dåligt....sen är det bara resten av resan kvar.

    Ska besöka din blogg och se vad jag finner där (du har ju en spaniel, bara det värt ett besök :), har haft en cocker själv och det blir även en cocker som vovve nr 3)
    Tack för styrkekramar, de behövs alltid...

    SvaraRadera