onsdag 17 augusti 2011

4 dagar

Det är vad som återstår av "happy days"

Sedan ska det in

Frost, snart är vi där  och då SKA jag ha hår på huvudet!
Det sista av giftet, och jag får  ångest bara jag tänker på det.

Självklart är jag glad att det är sista gången men de senaste dagarna har jag direkt mått illa bara jag tänkt på det och det vänder sig i magen.

Men det är sista gången , och det är sista gången med biverkningarna, och det är sista veckan nästa vecka som jag behöver tillbringa i sängen och det är sista gången som jag behöver trycka i mig kortison.

Det är tur att det är stor födelsedagsfest för en av mina vänner i helgen så jag får skingra tankarna, men innan dess så ska jag bara göra diverse förberedelser här hemma och se till att allt finns hemma som jag kan behöva, att katterna och jag har mat, att kylen är packad med Pepsi Max och att det finns glass i frysen och framför allt, att "apoteket" här hemma är fyllt med illamående piller.

För efter måndagen tar 4-5 dagar vid med bara sömn och illamående, om det nu blir som förra gången då jag var helt off mellan måndag till lördag lunch.

Men sen...ja då vill jag att hårväxten ska ta vid, snabbt ! Och att det ska få växa nån cm eller ett par per månad, och bara jag har huvudet täckt med hår igen så ska jag packa in alla mina halsdukar i garderoben och perukerna kan jag banne mig sälja som helt nya för de har suttit på huvudet max fem ggr.

Och jag längtar dit.....då jag får gå utan huvudbonad, då jag slipper fundera på om halsduken sitter snett eller varför alla tittar på en som om man vore "sjuk". För är det något jag märkt så är det faktiskt att folk tittar på en, inte bara en utan två, tre ggr och de vänder sig om och är de två så viskar de lite bara man passerat. Och nu tycker jag själv att jag ser sjuk ut för nu börjar mina fransar bli ett minne blott, de släpper varje dag och blir glesare varje gång jag blinkar. Och de fransar som sitter kvar spretar lite kors o tvärs då de inte har fler på sidan om som stödjer upp dom. Brynen är borta sedan ett par veckor.

Nästa vecka, under min vedervärdiga tillvaro med biverkningar så ska äntligen min altan på baksidan av huset börja byggas. Söta snälla systerdotterns pojkvän ska hjälpa till då  han och övriga familjemedlemmar är här i nära  två veckor på besök innan de åker hem till Spekeröd igen. Är överlycklig över att den nu tar fart så jag kan njuta av den under hösten och ordna  lite mysiga grillkvällar för vänner o familj som så tappert stått ut med mig och allt jag behövt hjälp med under den här perioden.

Egentligen borde de vara värda ett jättepartaj....



3 kommentarer:

  1. Usch, hoppas du kan skingra tankarna på något vis över helgen. Kanske du ska planera för ett altan kalas ?

    Men hur det än är, snart är du framme vid sistan och även om det kommer att vara för jävligt så är det ju sista gången..

    Hår hår hår.. ja det är något att se fram emot, att ha en mössa som man tar av sig när man kommer in .. Jag längtar också till frosten..

    Styrkekram

    Karin

    SvaraRadera
  2. Var försiktig med Pepsi Max. Jag tror bestämt att det inte är nyttigt att dricka läsk som är sötat med xylitol eller sorbitol eller allt vad det heter.
    Jag fick diabetes och blev rådd att dricka Fun Light och annat och gjorde så, drack säkert en liter om dagen av onaturligt sötade drickor. Efter ett par år upptäcktes det att jag hade cancer. Utan att vetenskapligt kunna bevisa det så tror jag att sötningsmedlet spelade in. Man ska vara försiktig med kemiskt tillverkade saker, de är inte tillräckligt prövade ännu.

    SvaraRadera
  3. Karin, har haft en bra helg med ett stort födelesedagsfirande för en god vän och idag har jag varit seg...Men i övrigt har jag sett till att hålla mig sysselsatt. kram kram

    Anonym, jag känner till det och jag dricker aldrig annan läsk överhuvudtaget men tyvärr är Pepsi Max det enda kalla dryck jag kan få ner allt som oftast och då får det bi så. Man hör så mycket larmrapporter men om vi skulle se över alt annat vi äter på samma sätt som med läsk skulle vi nog bli förfärad av alla tillsatser. Hoppas du mår bra idag och att du tillfrisknat.

    SvaraRadera