fredag 26 augusti 2011

Smått och gott

Att veta att man mår bra och att veta till 100% att man kommer att må dåligt några dagar senare i något som du knappt kan få bukt med är en mardröm.

Idag är det fredag och de senaste två dagarna har inneburit sängläge igen.
Emend hjälpte i de tre dagar jag skulle ta det, sen kom illamåendet som ett brev på posten, och det med besked. Och om det ska följa mönstret så bör biverkningarna släppa imorgon, absolut senast söndag.

Sen ska mitt liv bli mitt igen till fullo.

Dagen idag har annars innehållit samtal med chefen ang ev jobbstart och lite i övrigt hur jag mår och de arbetsuppgifter jag ev kan börja med för att slippa resa under de första månaderna då jag är tillbaka. Går dock tillbaka enbart på 50% från den 1 oktober då jag tror huvudet behöver klarna betydligt. Just nu känns det som en svamp.

Sen har jag pratat med "gamla" chefen som ringde på em, dels för att höra hur jag mådde och hur livet ser ut i stort. Jag uppskattar det väldigt mycket. Alltid skoj att höra hur det går för dem och lite vad som händer. Har ju en önskan om att få återgå till någon form av syrra projekt i mina delar av landet så därför känns det skönt att finnas med i deras tankar.

För övrigt har jag dristat mig till en tur till affären, ett nödvändigt ont men trodde jag skulle tuppa av innan jag var hemma, kallsvettig och med hjärtklappning släpade jag mig ut till bilen och trodde knappt jag skulle kunna köra hem. Det enormt fuktiga och varma vädret har ju inte direkt hjälpt till. Inget svalkar...

Sen har jag bakat brownies med massor med god choklad och jordnötter, och ja ja, jag vet, men jag tyckte jag mådde bra i en halvtimme, och den gick snabbt att röra ihop och sen skötte den sig själv i ugnen.
Inte så smart att baka en sån kaka då man mår illa men fick ett nytt recept igår då jag såg på Australiens Master Chef igår och ville abslout prova. Får frysa in och spara, har inte ens provsmakat men den ser väldans smaskig ut.

Och mitt i allt illamående elände har jag fått beställa mig en ny bil idag. Så lite skoj har det varit trots att jag är dödsless på att ha rygglägge och ligga och ojja mig.

4 kommentarer:

  1. Hmm.. låter ju i mina öron som en hyfsat produktiv dag trots illamåendet. Får mig att undra vad du hinner med en dag när du mår bra..

    Håller tumamrna för dig att det går över enligt plan så du kan njuta av de smarriga kakorna, ser verkligen goda ut !

    Kram !

    SvaraRadera
  2. Karin, thats me liksom, tror alltid att jag kan göra mycket mer än jag orkar...och allt det jag gjorde igår, samtal, bak, handling tog inte mer än ett par timmar totalt men ändå däckade jag som en strandad val på em igen. Det är liksom bara att kapitulera. Idag är dock en något bättre dag även om energin är lika med noll. Man väntar bara på att det ska vända...kram kram

    SvaraRadera
  3. Jag kollade oxå det avsnittet och bestämde mig för att testa den kakan!

    SvaraRadera
  4. Maria, den enda invändningen jag hade var att jag kan tycka att det var aningen för mycket kakao eftersom man ändå använder en ganska höghaltig choklad. Tror man kan minska det något mao...Men den blev god och uppskattad. har i princip bjudit bort allt men några bitar ligger kvar i frysen. Tycker programmet ger många tips och faktiskt tips och kunskap man kan ha användning för....Ha det gott

    SvaraRadera