måndag 29 augusti 2011

Jag....en missbrukare?

Jag har ett begär i livet och det handlar inte om nikotin, alkohol eller andra droger utan det handlar om Pepsi Max.

När jag var gravid kunde jag noja ihop fullständigt på nätterna om jag inte hade kall nyposoppa i kylen. Jag drack det varje natt då jag vaknade och tyckte att det var det enda som hjälpte mot min sömnlöshet.

Nu för tiden är det enbart pepsi max som gäller och jag dricker det ganska mycket.
Till mitt försvar nu kan jag säga att det är den enda dryck jag i praktiken fått i mig under mina behandlingar eftersom inget direkt smakat som det ska. Pepsin smakade iof inte alls som den skulle under Taxotere tiden men jag fick ändå i mig nåt blött...under FEC,en har det funkade bättre och det går några liter i veckan och jag har tröstat mig med att det ÄR bra att jag dricker då det är viktigt att pytsa i sig vätska de närmaste dagarna efter behandlingen då man ska få ur lite gifter i kroppen.

Men, börjar det bli för mycket??
Är det ett litet missbruk?

Faktiskt, I dont care !

Jag har inga andra större laster här i livet och om man ska behöva må räv en hel sommar och behöva vara helt off från verkligheten och det goda i livet så måste man få dricka det man vill, eller hur?

Och idag måndag är jag ännu, en vecka efter sista behandlingen inte tillbaka i vardagen. Orken är helt bortblåst och vid ett flertal tillfällen har jag varit på väg att svimma. Först häromdagen då jag tvingade mig till affären, och sedan igår då jag på darriga (men tjuriga) ben följde med min systerdotter och syrran på IKEA. En kvart tog det, sedan fick jag hålla mig i väggarna och ta mig ut i luften, kallsvettades och frös och allt bara snurrade. Såna gånger blir man lite rädd. Satt inne på toaletten och kollade efter en sån där larmknapp man ibland kan finna lågt sittandes utmed golvsockeln men fann ingen och tänkte att om jag tuppar av nu så kan ingen hjälpa mig.

Men efter fyra muggar vatten och lite tid så rätade det upp sig.
Och kommentaren jag fick då jag kom ut från toaletten orkade jag inte ens bemöta. Den från en kvinna med barnvagn som väntade på att få komma in på "toaletten som är till för de med småbarn  som behöver ett skötbord"


Hade jag haft ork eller ens lust att svara så hade jag upplyst henne om att handikapptoaletter och toaletter med skylt för skötbord INTE är avsatta enbart för dem utan de visar enbart att de är handikappanpassade och att vissa har tillgång till ett skötbord. Det är mao INTE förbjudet för andra att besöka dem som vissa envisas med att tro.

Nåt positivt har hänt i alla fall. Träffade systerdotterns kompis som är frisör igår och hon kikade på min skalp och sa att det börjar komma en hel del små stickhår mellan det som tidigare funnits kvar och jag har självt tyckt att då jag tittar mig i spegeln börjar se att huvudet ser mörkare ut, att man numera kan följa konturerna runt hårfästet och brynen som varit borta sedan typ en månad har börjar växa, varje dag ser jag nya små strån och helt plötsligt går de lättare att måla igen. Men fransar faller ännu men jag jag hoppas att det tar fart de med snart.

Nu är det som sagt måndag, jag har intagit sängläge igen och försöker styra upp tröttheten med sömn och illamåendet med piller. Och ute växer gräset som galet och jag bara väntar på att jag ska orka ta tag i det snart....


6 kommentarer:

  1. Fy så tjatigt !!! Trösta dig med din PepsiMax och försök att ha tålamod ( inte lätt nej.. jag tycker jag borde vara pigg när det bara gått en helg sen sista giftet..)

    Vad härligt att håret kommer - the only way is up now !

    Och visst är du en missbrukare ;) men det kunde ju va värre..

    Kram !

    SvaraRadera
  2. Åh, du är för snäll mot idioter!

    SvaraRadera
  3. Missbruk är väl när man gör något som inte är bra för en? Och när du dricker Pepsi Max nu så är det väl bra mycket bättre än att du inte får i dig vätska alls? Så bälga på, vetja :-). Allt som får en att må lite mindre dåligt under biverkningsperioderna måste ju vara bra på det stora hela.

    Härligt att håret har börjat växa redan - det bådar ju gott för framtiden.

    Det där med handikapptoaletter är ju bara hur irriterande som helst... Om den är ledig väljer jag konsekvent handikapptoaletten eftersom de andra brukar vara så klaustrofobiskt små att det knappt går att vända sig där inne. Om andra vill in på handikapptoaletten efter mig får de helt enkelt vänta på sin tur som alla andra.

    Kram från Helena

    SvaraRadera
  4. Karin, ja nu tycks allt växa, på huvudet, bryn, håren på benen och fransar. Man är nästan lite lycklig... Kram kram

    SvaraRadera
  5. Maria, äsch..inte värt att bemöta sånt.

    Helena, nja, tycker nog att jag dricker för mycket pepsi max i perioder. Hoppas du mår bra nu och att allt går framåt för dig...kramkram

    SvaraRadera
  6. Drick på du det som får dig att må bättre! Det är ju mycket värre om man dricker alkohol i stora mängder (som jag har gjort tidigare).

    När jag och min familj bodde i Saudiarabien, fick mina barn extra i veckopeng om de inte drack Pepsi. Hade blivit varnad för den drycken, men jag minns inte för vad.

    Men i din situation är det viktigt att få i sig vätska. I vilken form det är spelar mindre roll.

    Kramar från Trollgumman!

    SvaraRadera